Ge IT en nystart

Ta kontrollen över din supportavdelning och ta IT-tjänsten till en ny nivå


Drive IT-support direkt från molnet

Du borde bara behöva bry dig om dina IT-tjänster, inte övervaka supporten.
Freshservice lägger supporten i molnet så att du kan fokusera på att ge IT-support på toppnivå.

Cloud Based Service Desk
Molnbaserad IT-support

Ge stöd till användare, inte programvaran

Supportprogramvaran ska göra det lättare att hjälpa användare, inte svårare. Eftersom Freshservice är helt och fullt i molnet finns det inget du behöver installera, hantera eller övervaka. Logga in från i princip alla enheter, var som helst, och ge enastående IT-support till dina användare. Hela dagen, varje dag.

Gör dig redo för att kunna få tillgång till supporten när och var som helst

Flexibla prisplaner

Väx med självförtroende

Du behöver få ut det du behöver just nu av supportlösningen du väljer i dag, men även det du kommer att behöva i morgon allteftersom behovet ökar. Freshservice är byggt på ett sätt som låter dig växa. Det ger en bra grund men låter dig även anpassa det så att du till slut kan ha en företagssupport redo för ITIL.

Anpassa din support allteftersom du behöver det

Flexible Pricing Plans
Zero Maintenance
Inget underhåll

Vi tar hand om underhåll, uppgraderingar och övervakningen

När dina användare drabbas av strömavbrott eller stöter på problem ber de dig om hjälp. Det betyder att du inte har råd att riskera att supporten inte går att nå eller ligger nere. Inte en enda gång. Freshservice gör att du kan ge support samtidigt som du är säker på att supporten aldrig sviker dig.

Sluta slösa tid på att ta hand om programvaran

Datasäkerhet

Vi är bättre på att ta hand om dina data

Självklart vill du hålla ett öga på all din information, vilket du gör genom att ha den nära till hands. Men vi gör allt för att skydda dina data från orkaner, grizzlybjörnar och till och med zombies. Det gör vi genom att ha de mest respekterade namnen inom industrin som partners. Trots allt är det experterna som är experter.

Sov tryggt medan vi ser till att ingen rör dina data

Data Security

Robust ärendehantering

Låt varje händelse och supportfråga räknas.
Freshservice ser till att varje problem läggs i ärendekön, spåras och blir löst. Och med några minuter till godo.

System för ärendehantering

Markera, tilldela, lös och gå vidare

Ta hand om supportfrågor och serviceförfrågan utan problem och utan att behöva leta efter rätt knapp. Oavsett om det gäller att kategorisera ärenden eller skicka dem vidare till rätt supportrepresentant är allt som krävs ett klick. Så du kan ta tag i, tilldela och lösa ärenden hela dagen lång och ändå känna dig pigg!

Gör det roligt att lösa problem igen

Ticketing System
Knowledge Base
Kunskapsdatabas

Rätt svar för alla

Att ge användare rätt svar är en sak, men att förklara en massa steg om och om igen kan vara ganska tröttsamt. Med Freshservice kan du dokumentera all den kunskap du har och dela den med någon som behöver lite vägledning.

Bygg upp, dela och ta hand om din kunskapsdatabas

Smarta automatiseringar

Sätt supporten på autopilot

Varför slösa värdefulla sekunder på att kategorisera, prioritera och lägga in ärenden när du kan ta itu med dem på en gång? Freshservice gör att du kan automatisera alla de där viktiga sakerna som ändå är väldigt lätta att glömma. Då kan du fokusera på just de sakerna som betyder något.

Bli smart, bli konsekvent och få jobbet gjort. Automagiskt

Intelligent Automations
Field Templates
Fältmallar

Varje liten detalj, bara ett klick bort

Ibland kan ett enkelt ärende bli för mycket när det har alla de där små delarna och dold information. Freshservice lägger alla delarna på en plats och hjälper dig att anpassa varenda liten detalj med bara ett klick.

Anpassa ditt ärendeformulär precis som du vill så att du kan få saker gjorda

Supportnivåer och eskaleringar

Låt oss berätta vad nästa steg är

Kommer du ihåg när du glömde att följa upp på ett ärende senast? Med smarta meddelanden, eskaleringar och proaktiva aviseringar ser Freshservice till att du börjar jobba med rätt ärende vid rätt tidpunkt.

Låt supporten säga till vad du ska göra härnäst

Service Levels and Escalations

Håll ordning på dina tillgångar

Håll koll på tusentals tillgångar utan att behöva resa på dig.
Håll alla dina konfigurationsobjekt under kontroll, uppdaterade och redo för hantering inuti Freshservice.

Upptäckt av tillgångar

Sluta leta och börja upptäcka

De flesta problemen i supporten handlar snarare om ”Vilket operativsystem har Micke?” än ”Hur löser vi Mickes problem?” Med den inbyggda funktionen Upptäckt av tillgångar i Freshservice kan du med bara ett enda klick se vem som har vilken tillgång, hur länge personen har haft den och varför.

Hitta arbetsstationer, skrivare och nätverksroutrar automatiskt


Asset Discovery
CMDB
CMDB

Alla konfigurationsobjekt på ett och samma ställe

Ibland skulle till och med Scotland Yard behöva en månad på sig för att reda ut vem som ändrade inställningarna på vilken router och hur man återställer det så att du kan få ditt nätverk att fungera igen. Just därför lägger Freshservices CMDB alla dina konfigurationsobjekt, deras ändringsloggar och relationer på ett och samma ställe.

Se hur du kan hålla i trådarna utan att be om extra hjälp

Product Catalogue
Produktkatalog

Ha ditt eget förråd med produkter

För varje laptop som går sönder, mus som försvinner och Photoshop-licens som snart behöver förnyas finns det en från IT som gör allt för att hålla koll på lagret. Med Freshservice får du verktyg, insikter och meddelanden som varje dag hjälper dig i kampen mot garantier som löpt ut, skadade skärmar och tangentbord som någon har spillt kaffe på.

Håll styr på produkter och lager från en och samma plats


Leverantörshantering

Ha kontroll på ditt lager hela tiden

En vis man sa en gång: bli vän med folk som kan skaffa fram grejer till dig, men var beredd på att få betala. Freshservice gör det lättare att lyfta luren och prata med leverantörerna, jämföra priser och att varje gång få rätt siffror över tillgång och efterfrågan. 

Få in produkter i lager så att du har dem redo utan problem genom att prata med rätt leverantörer

Vendor Management

Färre händelser på väg mot toppen

Metodtips för Drive IT med supporten som är redo för ITIL.
Freshservice ger dig metodtips utöver det vanliga så att du inte behöver springa runt och leta.

ITIL som Plug and Play

Klara, färdiga, gå. Inget krångel med sladdar

Alla de där metodtipsen som du kunde läsa på Internet låter toppen. Men hur tänker du att du ska börja om du inte riktigt vet vad nästa steg är? Freshservice är ITIL-kompatibel direkt när du får den, så du slipper höra med några experter eller dyra konsulter innan du kör igång.

Kom igång med hjälp av ITIL-metodtipsen och helt utan vägledning



Plug and Play ITIL
Incident Management
Händelsehantering

Se till att du inte missar något

Händelser och supportfrågor har en otrevlig förmåga att komma bort, något som kan göra din support till en kaotisk nedåtgående spiral. Freshservice låter dig samarbeta med ditt team, driva insikter och ha kontroll över din kö med ärenden, hela dagen lång. 

Bli inte överväldigad av den stora högen med ärenden


Problemhantering

Analysera, identifiera och lös problem

Det finns problem som du bara kan ta upp och lösa snabbt och enkelt. Och sen finns det problem som kräver att du kliver in i rollen som detektiv för att hitta grundorsaken till problemet. Med Freshservice kan du gräva ner dig i varje problem, koppla det till händelser, hitta alternativa lösningar och göra en analys av rotorsaken.

Leta upp och få bort buggarna redan innan frukost

Problem Management
Change Management
 Ändringshantering

Planera, spåra och återställ ändringar

När IT-administratörerna börjar ändra i inställningar utan att anteckna och dokumentera dem eller få dem godkända först, går det utför för din support. Freshservice låter dig planera varje processändring du gör vad gäller påverkan, leverans, återställning och godkännande. Precis så som du vill.

Planera och utför ändringar utan problem

Versionshantering

Inga fler jobbiga överraskningar i sista minuten

Om du har tillbringat flera månader med att planera, bygga och testa nästa stora grej vill du vara säker på att du visar upp den för användarna på rätt sätt. Freshservice ser till att du inte har missat något innan du skickar ut nya versioner.

Nu kan du trycka på knappen och skicka ut nya versioner varje vecka


Release Management