KUNSKAPSDATABAS

Hitta svar på vanliga frågor med ett par klick

En supportrepresentants liv är inte särskilt glamoröst. En supportrepresentant tillbringar större delen av sin tid med att svara på samma frågor om och om igen. Tänk dig att svara på frågan ”Hur återställer jag mitt lösenord?” femtio gånger om dagen. Det är inte bara enformigt, det gör också att användaren får sitta och vänta på ett svar som han eller hon hade kunnat lösa direkt med rätt vägledning.

Nu kan du ge användarna kunskap genom att bygga upp och fylla på en kunskapsdatabas med vanliga frågor som din support inte vill höra längre. På så sätt behöver representanterna inte bry sig om tråkiga uppgifter och kan istället koncentrera sig på viktigare saker.

Hoppa över kön med händelser genom att låta användare hitta svaren själva

Tillhandahåll svaren på de vanligaste frågorna och spara tid för dina användare. På så sätt kan dina användare läsa svaren och lösa problemen själva. De slipper vänta på att du ska ge dem svaret på frågor som ”Hur återställer jag mitt lösenord?” eller ”Hur ansluter jag trådlöst till skrivaren?”. Dessutom får du mer tid att fokusera på svårare uppgifter.

Don
Choose the right answer from the given list of suggested solutions and send it to your user
Svaret är redan klart och väntar på användaren. Det är bara att trycka på Skicka.

Du vet hur det är. Vissa svåra frågor kommer tillbaka till supporten varje dag. Istället för att dina representanter ska sitta och skriva specifika svar på samma frågor varje gång kan du låta Freshservice programvara välja rätt lösning från kunskapsdatabasen. Spara tid, arbete och pengar, och tryck på knappen som infogar en lösning direkt. Gör du det hundra gånger om dagen så slipper du en kö med händelser som aldrig minskar.

Skapa artiklar när som helst och håll kunskapsdatabasen uppdaterad

Faktum är att de flesta IT-medarbetare är upptagna med att rädda världen, så de har inte tid att skapa svar på vanliga frågor i din kunskapsdatabas. Svaren på de flesta frågor skapas av representanterna i supporten, men dessa artiklar försvinner sedan som e-postmeddelanden. Med Freshservice programvara för händelsehantering kan du förvandla dessa svar till artiklar i kunskapsdatabasen. Du behöver inte ens lämna ärendevyn. Det är bara att kopiera kunskapsdatabasen i e-postmeddelandet så är det klart. Spara lösningarna i kapslade svar och få tid över att ta hand om nästa stora problem.

Populate your knowledge base articles with a FAQ to make solutions simpler

Se fler funktioner i programvaran för händelsehantering