Allt du behöver för proaktiv hantering av IT-tjänster

 

 

GRATIS REGISTRERING
Överbrygg klyftan mellan IT och den övriga verksamheten

Upprätta ett IT-system som är enkelt, effektivt och anpassat till just ditt företags behov med ett urverks precision.

Läs mer om IT Servicedesk

Hantera överenskommelser om tjänstenivå

Inrätta olika tjänstenivåriktlinjer för att bestämma deadlines för uppgifter baserat på olika kontorstider eller ärendekategorier. Lös ärenden baserat på prioritet och automatisera regler för eskalering för att förhindra överträdelser av överenskommen tjänstenivå (SLA).

Läs mer om SLA

Kunskapshantering

Skapa lösningar för dina incidenter och konvertera dom automatiskt till artiklar för kunskapsdatabasen. Förbättra produktiviteten genom att svara på likvärdiga förfrågningar med svarsmallar.

Läs mer

Tjänstekatalog

Erbjud flera olika tjänster för olika avdelningar genom den användarvänliga tjänstekatalogen som hjälper användarna att lägga och ta emot förfrågningar på nolltid.

Läs mer om tjänstekatalogen

Automatisering

Inför enkla funktioner för automatisering och dra nytta av de inbyggda möjligheterna för att hantera alla era manuella arbeten. Prioritera, kategorisera, tilldela och avsluta ärenden, sök godkännande samt informera supporttekniker och användare automatiskt.

Läs mer om automatisering

Självserviceportal

Gör det möjligt för användarna att själva söka efter lösningar i kunskapsdatabasen innan de skickar in ärenden för sina frågor. Låt dom också lägga förfrågningar direkt från portalen, som kan anpassas efter ditt varumärke.

Läs mer om självservice
Gruppmöte

Starta en konversation med dina medarbetare direkt i ett ärende. Samarbeta bättre med ett enkelt gränssnitt för chatt. Markera information i ärendet, tagga en tekniker eller svara på ett meddelande.

Läs mer om gruppmöten

Standardisera processer och tjänsteleverans med en organisation i linje med ITIL

Intuitiva system som automatiserar vardagliga uppgifter, låter dig planera och följa upp på ett effektivt sätt och hålla teamet på samma linje.

Läs mer om ITSM
Problemhantering

Isolera problem, koppla det till pågående eller tidigare incidenter, utför grundorsaksanalys med händelsetidslinjen från Freshservice och minimera driftstörningar i verksamheten.

Läs mer om problemhantering

Förändringshantering

Planera eller återkalla förändringar med några få klick och låt relevanta medlemmar utvärdera och godkänna förändringar. Analysera och minimera risker genom att bedöma nya förändringar innan de rullas ut.

Läs mer om förändringshantering

Releasehantering

Planera releaser genom att dokumentera versioner och testplaner, uppdatera medlemmarna med start- och slutdatum och skicka notiser i ditt Freshservice-konto.

Läs mer om releasehantering

Samarbeta i linje med verksamhetens mål

Strömlinjeforma arbetsflödet för individer och arbetsgrupper. Samarbeta enkelt med både lagkamrater och lagöverskridande i realtid.

Läs mer om projektledning
Uppgiftshantering

Hantera projekt genom att organisera dem i uppgifter och underaktiviteter. Det är även lätt att tilldela dem till individuella ägare. Samarbeta och diskutera, bifoga filer för att visa samband, se underliggande strukturer och använd aktivitetsloggen för att kontrollera era framsteg.

Projektpanel i realtid

Få snabbt en komplett insyn i alla dina projekt med vår förenklade panel som visar alla framsteg i realtid. Se alla detaljer du behöver, håll reda på projektets tidsplan och få notiser om överträdelser av deadline med vår spårningsindikator.

Integrerad ITSM-plattform

Spåra och hantera alla dina tillgångar, ärenden och förändringar genom ett och samma system för servicedesk. Planera projekt på ett bättre sätt med integrerade moduler och hantera underliggande strukturer och relationer från ett och samma portalfönster.

Ta kontroll över alla dina tillgångar

En omfattande bredd av funktioner för tillgångshantering gör att du aldrig tappar kollen på en tillgång eller glömmer att förnya ett avtal.

Läs mer om tillgångshantering
Inventariehantering

Håll koll på alla inventarier i användning, både inom och utanför IT. Det kan handla om avtal, hårdvara, mjukvara, konfigurationsenheter, utvärdera funktionsvärden eller planera inköp. Allt med hjälp av aktuell information om samtliga tillgångar.

Läs mer om inventariehantering

Automatisk upptäckt av tillgångar

Identifiera alla tillgångar i organisationen med hjälp av upptäcktsfunktionen som automatiskt söker efter all hård- och mjukvara samtidigt som den uppdaterar tillgångarnas data.

Läs mer om automatisk tillgångsupptäckt

CMDB / Konfigurationsdatabas

Upprätthåll en komplett databas över alla tillgångar inom organisationen som ger dig en fördjupad insikt i hur de hänger samman med varandra. Identifiera kritiska tillgångar och analysera inverkan av incidenter och förändringar på ett enkelt sätt.

Läs mer om CMDB

Hantera tillgångarnas livscykler

Hantera och följ alla dina tillgångar i en och samma vy varifrån du vill och genom alla dess faser, vare sig det handlar om anskaffning, underhåll, avskrivning eller avyttring. Få en lättöverskådlig tidslinje över alla dessa händelser.

Läs mer om att hantera tillgångarnas livscykler

Avtalshantering

Upprätthåll ett avtalsregister med tredjepartstillverkare och få notiser när ett avtal är på väg att löpa ut eller när de godkänns med hjälp av avtals-schemaläggaren.

Läs mer om avtalshantering

Omfattande analyser hjälper dig att fatta välgrundade beslut

Avancerad mätdata ger dig en konstant insikt, vilket låter dig förbättra era resultat, identifiera problem och planera baserat på verksamhetens framgångar.

Läs mer om servicedesk-rapporter
Fördefinierade rapporter

Generera fördefinierade rapporter för incidenter, förändringar och tillgångar med hjälp av olika filter eller välj bland våra kurerade rapporter. Identifiera flaskhalsar, planera dina inköp och schemalägg rapporter att dela med teamet, allt på ett enkelt sätt.

Anpassade rapporter

Organisera enkelt dina insikter till skräddarsydda rapporter för att hålla koll på hur servicedesken presterar och att ni inte bryter tjänstenivåavtalen. Se data i realtid i form av presentationer och schemalägg periodiska e-postrapporter.

Rapporter baserade på flera moduler

Undersök rapporter baserat på deras inverkan, grupp, typ, association eller avdelning för att enkelt kontrollera hur servicedesken presterar, identifiera problem och fatta beslut i verksamheten.

Interaktiva visualiseringar

En datavisualiseringsmotor rekommenderar automatiskt det optimala sättet att presentera din data. Du kan också bläddra bland interaktiva visualiseringar med Smartboards. Du kan enkelt bryta ned insikter och planera bättre för att förbättra era resultat.

Sökning med naturligt språk

Ställ frågor om din servicedesks data direkt med hjälp av motorn Natural Language Querying. Skapa anpassade visualiseringar, lägg till filter eller ställ frågor i sökrutan. Ingen utbildning behövs.

Tillägg

API:er

Engagera dina prospekt med hjälp av smarta e-postinsikter och integrerad telefoni.

Läs mer

Integrationer / Appar

Freshservice erbjuder en stor samling av tredjepartsintegrationer som låter dig använda dina favoritappar för att hantera din servicedesk.

Läs mer

Mobila appar

Med apparna för iOS och Android kan du erbjuda obruten support inom grupper, se dagliga uppgifter, fjärrhantera incidenter, förändringar, tjänsteförfrågningar och tillgångar.

Läs mer

Spelifiering

Den exklusiva, integrerade spelmekaniken förvandlar varje uppgift i servicedesken till något roligt.

Läs mer

Säkerhet

Försäkra dig om att bara dina anställda kan logga in till din servicedesk genom att vitlista specifika IP-adresser. Vi utökar vår policy att innefatta efterlevnad av gällande föreskrifter.