Problemhantering

Inom ITSM kräver problemhantering ett standardiserat och hållbart tillvägagångssätt som tillåter ett enkelt samarbete tekniker emellan. Genom att använda Freshservice för proaktiv problemhantering kan du minska incidenter i din servicedesk med upp till 40 %. Isolera problem, koppla det till pågående eller tidigare incidenter, utför grundorsaksanalys med den visuella händelsetidslinjen och minimera avbrott i verksamheten.

problem management 2x

Förändringshantering

Se till så att alla är med på noterna när du planerar en ny release genom att sätta ett start- och slutdatum och skapa periodvisa tillkännagivanden i ditt Freshservice-konto. Du kan också strömlinjeforma hela releaseprocessen genom att enkelt dokumentera bygg- och testplaner samt minimera risker med hjälp av data från de integrerade modulerna för incident-, problem- och förändringshantering.

change management 2x

Releasehantering

Planera releaser genom att dokumentera versioner och testplaner, uppdatera medlemmarna med start- och slutdatum och skicka notiser i ditt Freshservice-konto.

release management 2x