Fler funktioner som förbättrar din tjänsteleverans
Självserviceportal
Gör det möjligt för användarna att själva söka efter lösningar i kunskapsdatabasen innan de skickar in ärenden för sina frågor. Låt dem också lägga förfrågningar direkt från portalen, som kan anpassas efter ditt varumärke.
Automatisering
Inför enkla automatiseringsfunktioner i ditt uppkopplade tjänstekatalogsverktyg och dra nytta av de inbyggda funktioner som hanterar alla dina manuella ansträngningar. Prioritera, kategorisera, tilldela och avsluta tjänsteförfrågningar.
Rapporter
Identifiera flaskhalsar, fatta informerade beslut, övervaka hur servicedeskens mjukvara presterar och förbättra tjänsteleveransen med fördefinierade och anpassade rapportfunktioner.
Inventariehantering
Håll koll på alla inventarier i användning och på lager, både inom och utom IT, med ditt molnbaserade verktyg för inventariehantering. Det kan handla om avtal, hårdvara, mjukvara, konfigurationsenheter, utvärdering av funktionsvärden eller planering av köp. Allt med hjälp av aktuell information om samtliga tillgångar.
Automatisk upptäckt av tillgångar
Identifiera alla tillgångar i organisationen med hjälp av upptäcktsfunktionen som automatiskt söker efter all hård- och mjukvara likväl som den regelbundet uppdaterar tillgångarnas information.
KDB https://www.freshworks.com/freshservice/ Konfigurationshantering
Upprätthåll en komplett databas över alla tillgångar inom organisationen som ger dig en fördjupad insikt i hur de hänger samman med varandra med ett ITIL-baserat system för konfigurationshantering. Identifiera kritiskt viktiga tillgångar och analysera inverkan av incidenter och förändringar på ett enkelt sätt.